Zad.1 Rozpędzający sie samochód poruszający sie ruchem prostoliniowym jednostajnie przyspieszonym (bez szybkości początkowej) uzyskał po pierwszej sekundzie ruchu szybkość 2,7 m/s. Jaka jest wartość przyspieszenia w tym ruchu?Jaka będzie szybkość tego samochodu po 2,3,5 i 10 sekundach ruchu?

Zad.2 Oblicz drogę,jaką samochód,o którym mowa w zadaniu 5,przebędzie w czasie t=10s.

BARDZO PROSZĘ O DOKŁADNE NAPIANIE ODPOWIEDZI (dane,szukane)
Dziękuje:)

3

Odpowiedzi

2009-11-14T20:45:49+01:00
Wartość przyśpieszenia to 2,7m/s
po 2 sekundach 5,4m/s
po 3 sekundach 8,1m/s
po 5 sekundach 13,5m/s
po 10 sekundach 27m/s
w tym zadaniu sie nie wypisuje danych i szukanych

a tego 2 nie wiem jak zrobić
2 5 2
2009-11-14T20:47:16+01:00
Po 2s-5.4m/s
po 3s-8.1m/s
po 5s-13.5m/s
po 10s-27m/s
dane;
1s-2,7m/s

a więc;
2*2,7=5.4 i tak dalej łatwizna...
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T21:07:48+01:00
Pierwsze masz juz wiec 2:
t=1s
t₁=10s a=?
s=?
v=2,7m/s
Wzór:
a=v/t
a=2,7m/s /1s=2,7m/s²
s=at₁²/2
s=2,7m/s²*(10s)²/2=135m
s=135m
3 4 3