Nazwy niektórych pierwiastków chemicznych pochodzą od innych nazw lub określeń. Wyszukaj w układzie okresowym i podaj przynajmniej po jednym przykładzie pierwiastków chemicznych, których nazwy pochodzą od:
a)nazw państw -
b)nazw regionów (miast) -
c)nazw kontynentów -
d)imion bogów lub postaci mitologicznych -
e)nazwisk wybitnych uczonych
f)nazw planet -
g)określeń ich właściwości chemicznych -

3

Odpowiedzi

2009-11-14T20:49:08+01:00
Niektóre wiem, więc pomogę:
a)nazw państw - Frans (Francja)<--- ale tego nie jestem pewna
b)nazw regionów (miast) - Kaliforn (kalifornia)
c)nazw kontynentów - Ameryk (ameryka) Europ (europa)
d)imion bogów lub postaci mitologicznych - Neptun (neptun)
e)nazwisk wybitnych uczonych - Einstein (Einstein) Mendelew (Mendelew) Nobel (Nobel)
f)nazw planet - Uran; Neptun; Pluton;
g)określeń ich właściwości chemicznych -

Tych, których nie pisałam nie jestem pewna...
101 3 101
2009-11-14T20:49:40+01:00
A)nazw państw - Frans

b)nazw regionów (miast) - Kaliforn

c)nazw kontynentów - Europ, Ameryk,

d)imion bogów lub postaci mitologicznych - Neptun

e)nazwisk wybitnych uczonych-Nobel, Mendelejew

f)nazw planet - Uran, Neptun, Pluton
61 3 61
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T23:38:52+01:00
A) frans, german
b) kaliforn
c)europ, ameryk
d)tytan, neptun
e) einstein, mendelew,nobel
f) uran, neptun, pluton
g)roentgen (chyba)
197 4 197
Roentgen to był dodatkowo wielkim uczonym
dzięki wielkie ;D