Odpowiedzi

2009-11-14T20:52:32+01:00
Książka mały książe nie jest książką tylko dla dzieci, ponieważ mówi ona o tym jak male dziecko myśli o dorosLych i jednocześnie jak oni myślą o dzieciach.
Dzięki temu osoba dorosła czytając tą książke może spojżeć na świat oczmi dziecka, a dziecko może spojżeć na świat oczami dorosłego.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T21:38:47+01:00
"Mały Książę" to parabole, czyli przypowieść.
Jest to opowieść o samotności człowieka we wrzechświecie, o różnych typach ludzi, o miłości i przyjaźni, o ciągłym pośpiechu ludzi, o dojrzewaniu psychicznym i o ludzkich problemach.

"Mały Książę" - książka dla dzieci, bo:
pokazuje role przyjaźni w życiu człowieka
bajeczna historia miłości Małego Księcia i Róży
pokazuje dzieciom różne ludzkie postawy
elementy fantastyki i baśniowe wątki
baśniowa postać Małego Księcia
zachowanie Małego Księcia (jego chęć poznania przyjaciela)
- realizm obok fantastyki

"Mały Książę" - książka dla dorosłych, bo:
głęboka strona filozoficzna utworu
aforyzmy/cytaty
1 5 1