1.Wyjaśnij, kiedy i dlaczego w Polsce wprowadzany jest czas urzędowy.

2.Wyjaśnij, dlaczego wysokość górowania slonca jest najważniejszym czynnikiem kształtującym rozkład temperatury kuli ziemskiej.

Ps. Proszę o logiczne i poprawne odpowiedzi :)
z Góry dziękuje :))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:53:50+01:00
Zad. 2
Ponieważ na niebie słońce leży w różnych stopniach dlatego na Antarktyce jest najzimniej ponieważ dochodzi mało promieni słonecznych a na równikó jest najcieplej ponieważ promienie mają miejszą droge do pokonania poczym są mocniejsze Podczas górowania Słońca jest najcielplej więc jest to ważny czynnik atmosferyczny.
1 1 1
2009-11-14T20:56:33+01:00
1. czas urzędowy jest po to by nie było rozbieżności czasów. Ponieważ we np. Wrocławiu według czasu słonecznego, jest inna godzina niż np. w Krakowie. Dlatego jet potrzebny czas urzędowy.
2. nie wiem
2 3 2
2009-11-14T21:54:59+01:00
Czas urzędowy jest po to by dla kawałka wschodniej Polski która leży między innymi południkami nie dawac innego czasu dlatego jest wprowadzony czas urzędowy
4 2 4