Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T20:55:14+01:00
2009-11-14T22:43:09+01:00
Fragmenty DNA i RNA w załączniku;)

DNA charakteryzuje się tym iż składa się z dwóch nici, które są ze sobą zwinięte prawoskrętnie; występowaniem cukru pentuzy (deoksyrybozy) oraz tym, że występujące zasady azotowe mogą się ze sobą łączyć wiązaniami wodorowymi (adenina z tyminą wiązaniem podwójnym, zaś guanina z cytozyną wiązaniem potrójnym- to również nadaje kształt cząstecze)

RNA składa się z jednej nici, występowaniem innej pentozy niż u DNA (ryboza) oraz tym, że zamiast zasady azotowej jaką jest uracyl występuje tymina.

Różnic jest więcej ale myślę, ze te są najważniejsze.

Pozdrawiam,
matteushq;)