Do oświetlenia , wystawy użyto świetlówki energooszczędnej o mocy 14 W . świetlówka jest włączona przez 10 godzin na dobę . Ja ki jest koszt energii zużytej przez tę świetlówkę w ciągu roku ( 365 dni ) ?? cena 1 kWh wynosi 0,40 zł . zapisz wszystkie obliczania razem z danymi





proszę pomóżcie ;]
pozdro dla wszystkich użytkowników

3

Odpowiedzi

2009-11-14T21:47:51+01:00
Nie jestem pewna... ale zrobiłambym to tak:
14W* 10h= 140Wh=0,14kWh
0.14*0.40=0.056= 5.6zł- dziennie
365*5,6=2044zł- rocznie
*razy
2009-11-14T23:45:49+01:00
W=P*t
W=14*10*365=51100Wh=51,1kWh
koszt
K=k*W=0,40*51,1=20,44zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T02:14:01+01:00
Dane;
P=14W=0,014kW
t=10h
c=0.40 zł/h

Najpierw musimy obliczyć ile żarówka pobiera dziennie:
x=P*t (moc * czas)
x=0,014*10= 0,14 kW/h

Teraz ile pobiera w ciągu roku:
0.14*365=51,1 kWh

Koszt:
51,1*0,40=20,44 zł na cały rok