ĆWICZENIE A
wyjechał z Pruszczu Gdańskiego
Toruń- 160
Chodzież-240
Konin-300

godz. 15:10

80km/h
a) Po jakim czasie kierowca dojechałby do Chodziezy gdyby przez cały czas jechał z tą samą prędkością?
b) Pewien kierowca trasę z Pruszcza Gdańskiego do Konina przejechał w ciągu 6 godzin. Z jaką średnią prędkością przejechał ta trasę?
c) Kierowca pewnego samochodu dostawczego wyruszył o świcie z Pruszcza Gdańskiego i jechał przez całą drogę do Chodzieży ze stałą prędkością 60km/h. Po dwóch godzinach zatrzymał sie na stacji benzynowej. Jaka była odległość między tą stacją a Chodzieżą

3

Odpowiedzi

2009-11-14T21:32:13+01:00
A)Kierowca dojechał by do Chołodziezy po trzech godzinach.
b)Przejechał tą trasę ze średnią prędkości 50km/h
c)odległość między tą stacją a chołodzieżą wynosi 120km
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T21:32:32+01:00
A) Dojechałby po 3 godzinach bo:
240:80=3 czyli przez każdą godzinę pokonywał 80 km .
b) jechał ze średnią prędkością 50 km/h ponieważ:
Jeśli do Konina było 300 km to w każdą godzinę pokonał 50 km.
300:6=50 [km]
c)Ta odległość wynosiła 120 km jeśli kierowca jechał z prędkością 60 km/h to w 2 godziny pokonał 120 km. 240-120=120 [km]
12 4 12
2009-11-14T21:43:57+01:00
A)240:80=3
odp Kierowca dojezie do Chodziezy po 3 godz
b)300:6=50
odp Kierowca jechał ze średnią prędkością 50km/h
c)240-(60x2)=240-120=120
odp Odległość miedzy stacą a Chodziezą wynosi 120km
6 5 6