Wypisz po dwie krainy geograficzne lub państwa charakteryzujące się małą gęstością zaludnienia z powodu:
*bardzo niskiej średniej rocznej temperatury powietrza.
*bardzo wysokiej średniej rocznej temperatury powietrza.
*dużej wilgotności powietrza.
*dużej wysokości n.p.m.
*braku dostępu do wody słodkiej.
*występowania zjawiska nocy polarnej.

Proszę o pomoc! Każda odpowiedź się liczy!:)

2

Odpowiedzi

2009-11-14T21:57:52+01:00
Wigotnośc powietrza: Kotlina Syczuańska, Kotlina Kaszgarska
Wysokość:Himalaje, Tien-Szan
Noc polarna: Kunlun, Wielkie Chingan
Mała zaludnienie:Nizina Mandżurska, Tybet
Wysokie zaludnienie:Góry Południowochińskie, Kotlina Dżungarska
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Grrr
  • Początkujący
2009-11-14T22:09:37+01:00
1. - Kamczatka, Wyżyna Środkowo Syberyjska;
2. - Nizina la Platy, Nizina Amazonki;
3. - Kotlina Konga, Nizina Amazonki;
4. - Wyżyna Tybetańska, Chile;
5. - Sahara Zachodnia, Pustynia Gibsona;
6. - Grenlandia, Antarktyda.
2 3 2