Zad 34/22 klasa 1 liceum zbior zadankształcenie w zakresie podstawowym umie ktoś proszę o odpowiedz na zadanie
* to znaczy do potęgi drugiej
1.
a. (a+b)*-(a-b)* =
b.(x+y)*+(x-y)*-2(x-y)(x+y)
c.(a+b)*(a-b)+(a-b)*(a+b)+2ab*
d.4(p-t)(t+p)+(p+2t)*+(2p-t)*-t*
e.4(y+1)*-2(1-2y)*+(2y-3)(3+2y)

Trzeba tu zastosować wzory skróconego mnożenia a ja tego niestety nie kumam polecenie brzmi doprowadz do najprostszej postaci

Pilne proszę o pomoc wysokie wynagrodzeni

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T23:13:35+01:00
1.
a. (a+b)²-(a-b)² =a²+2ab+b²-a²+2ab-b²=4ab

b.(x+y)²+(x-y)²-2(x-y)(x+y)=x²+2xy+y²+x²-2xy+y²-2x²+2y²=4y²

c.(a+b)²(a-b)+(a-b)²(a+b)+2ab²=
=(a²+2ab+b²)(a-b)+(a²-2ab+b²)(a+b)+2ab²=
=a³-a²b+2a²b-2ab²+ab²-b³+a³+a²b-2a²b-2ab²+b²a+b³+2ab²=
=2a³-a²b
d.4(p-t)(t+p)+(p+2t)²+(2p-t)²-t²=
=4p²-4t²+p²+4pt+4t²+4p²-4pt+t²-t²=
=9p²
e.4(y+1)²-2(1-2y)²+(2y-3)(3+2y)=
=4y²+8y+4-2+8y-8y²+4y²-9=
=16y-7
2009-11-14T23:15:34+01:00
A) a*+2ab+b*-a*+2ab-b*=4ab
b)x*+2xy+y*+x*-2xy+x*-2(x*-y*)
c)a*+2ab+b*(a-b)+a*-2ab+b*(a+b)+2ab
d)4p*-4t*+p*+4pt+4t*+4p*-4pt+t*-t*
e) 4(y*+2y+1)-2(1-4y*+4y*)+6y-4y*-9-6y


ps. reszte to sobie zredukuj, poskreślaj to co się da.. i dostaniesz wynik.



wzór:(a+b)* =a*+2ab+b*