Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T23:14:19+01:00
1. Pańszczyzna była przymusowa .
2. Wasal dostał lenno.
3 Unia lubelska została zawarta w 1569r.
4. Liberum Veto znaczy " wolne, nie pozwalam" .
5. Przywilej był nadawany grupie osób.
6. Folwark to inaczej gospodarstwo rolne od XII w.
2009-11-15T00:12:27+01:00
W pańszczyźnie chłopi musieli swemu panu oddawać część swych zbiorów. Prusy Książęce stały się lenno Rzeczypospolitej w 1525r.
Hasło "liberum veto" było jednym z przyczyn rozbiorów Polski. Przywilej to specjalne prawa przysługujące szlachcie i duchowieństwu. Folwark to gospodarstwo rolne przeznaczone na masową produkcję zboża. Szwecja była w jednej z unii zwanej "unią kalmarską".
1 3 1