Odpowiedzi

2009-11-14T23:28:15+01:00
Wydaje mi się, że połowę z pola figury początkowej, więc 0,5.
Bo policzyć się chyba tego jakoś inaczej nie da...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T00:33:45+01:00
Pole równoległoboku to : P= a*H=1
Jak połączymy środkisąsiednich boków równoległoboku otzrymamy czworokąt, który możemy podzielić na dwa trójkąty. Każdy z tych trójkątów ma podstawę równą a ( czyli taką jak podstawa równoległoboku) i wysokość równą połowie wysokości równoległoboku czyli 1/2H

Pole czwotokąta= 2* Pole trójkąta = 2* 1/2 *a*(1/2H)=1/2a*H=1/2*1=1/2