Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • smq
  • Początkujący
2009-11-15T01:42:32+01:00
Cywilizacja - poziom rozwoju spoleczenstwa w danym okresie historycznym, ktory char. sie okreslonym poziomem kultury materialnej
pzdr ;)
  • acas
  • Początkujący
2009-11-15T01:54:35+01:00
Cywilizacja - poziom rozwoju osiągnięty przez społeczeństwo, uwarunkowany stopniem opanowania przez człowieka sił przyrody i wykorzystania jej bogactw dla swoich potrzeb, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb materialnych. Cywilizacja to całokształt działalności człowieka, a więc kultura materialna, kultura duchowa oraz wydzielana przez niektórych uczonych tzw. kultura społeczna (np. prawo, instytucja państwa). Najczęściej jednak używając pojęcia cywilizacja mamy na uwadze jedynie kulturę materialną.
2009-11-15T02:11:25+01:00