Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • smq
  • Początkujący
2009-11-15T01:51:54+01:00
Kulty solarne - stworzyli rolnicy ich najwazniejszym obiektem bylo slonce, dlatego ten kult nazywany jest solarnym
pzdr ;)
  • acas
  • Początkujący
2009-11-15T02:00:47+01:00
Kulty solarne - systemy wyznaniowy uznający słońce jako prasiłę twórczą. Kult Słońca znano w Egipcie, Mezopotamii, Armenii. Słońce czcili starożytni Grecy, Persowie, Aztecy i Słowianie, a także Indianie Ameryki Północnej (Taniec Słońca). Prawie wszędzie Słońce występowało jednak jako bóstwo bezpośrednio podporządkowane lub tożsame głównemu bogu (lub też stanowiąc jego atrybut). W tym ostatnim przypadku następowała często personifikacja Słońca (jako całości lub jego stanów), w formie bóstwa solarnego - najpopularniejsi z nich to: egipski Ra, irański i indyjski, a także rzymski Mitra, nordycka Sol, słowiański Swaróg. Powszechnie uważa się, że kult słońca był punktem wyjścia wszystkich religii związanych z obrzędem całopalenia.