Odpowiedzi

2009-11-15T12:40:39+01:00
W Kigali jest o 2 h później niż na Greenwich. Lizbona ma taki sam czas strefowy jak Greenwich, czyli od 10:00 odejmujemy 2h, więc w Lizbonie jest 8:00 CZASU STREFOWEGO. CZAS MIEJSCOWY oblicza się przyjmując, że 1 stopień odpowiada 4 minutom. Kigali ma 30 stopni dł. geograficznej wschodniej, a Lizbona 9 stopni dł. geograficznej zachodniej, czyli dodajemy 30 + 9 = 39 stopni różnicy między miastami. A teraz proporcją rozwiązujemy równanie:
1 st. -->4 min
39 st.-->x
x=39*4=156 min różnicy=2 h 36 min różnicy
10:00 -2h36min = 7:24 --> czas miejscowy w Lizbonie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T15:39:47+01:00
Kigali (30° E) 10.00
Lizbona (9° W)
(chyba pomyliłaś się w podawaniu długości geograficznych)

Czas strefowy:
Kigali +2h
Lizbona 0h
10.00 - 2h = 8.00
Odp. Według czasu strefowego w Lizbonie jest godzina 8.00.

Czas miejscowy:
360° - 24h
15° - 1h
1° - 4min

Na różnych półkulach długości geograficzne dodajemy
(W + E; E + W).
30° + 9° = 39°

39° x 4min = 156min =2h 36min
10.00 - 2h 36min = 7.24
Odp. Według czasu miejscowego w Lizbonie jest godzina 7.24.