1) Cena aukcji pewnego przedsiebiorstwa wynosiła 132,5zł i w ciagu miesiaca wzrosła do 151 zł. Oblicz o ile % wzrosła cena akcji tego przedsiebiorstwa, wynik zaokraglij do czesci setnych.
2)Cena pewnych akcji wynosiła a zł. Pewnego dnia cena ta zmalała o 10% a nastepnie wzrosła o 10%. Wyznacz obecna cene akcji.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T10:07:46+01:00
132,5 - 100%
151 - x

x = (151 * 100%) / 132,5 ≈ 113,96%
113,96% - 100% = 13,96%

Odp: Cena wzrosła o 13,96%

a - cena akcji

a - 10%a = 90%a = 0,9a
0,9a + 10% * 0,9a = 0,9a + 0,09a = 0,99a
0,99 * 100% = 99%

Odp: Obecna cena akcji wynosi 99% ceny przed zmianami cen
2009-11-15T10:09:54+01:00
1) 132,5zł=100%
151zł=x%
x%=(151*100)/132.5=15100/132,5=114%
114%-100%=14%
Odp: Cena akcji wzrosła o 14%.



4 4 4
2009-11-15T10:13:18+01:00
151:132,50 =13,96 %
13,96 %x 132,50 =8.50
18,50+132,50=151 zł
Akcja wzrosła o 13,96%