W soku zoladkowym znajduje sie kwas solny,ktory jest czynnikiem wspomagajacym trawienie pokarmu.Jezeli w 50 g soku znajduje sie 0.02g HCI,to ile (w przyblizeniu )wynosi stezenie procentowe kwasu w naszych zoladkach?


z gory dziekuje za odpowiedz:)

3

Odpowiedzi

2009-11-15T10:25:00+01:00


50g roztw------0,02g subst
100g roztw----xg
x=0,04g

stezenie procentowe to 0,04%
2009-11-15T10:25:12+01:00
Masa subst. = 0,02 g HCl
masa roztworu = 50 g soku żołądkowego

Cp = 0,02 g * 100 % / 50 g = 0,04 %

Pozdro)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T10:25:34+01:00
W soku zoladkowym znajduje sie kwas solny,ktory jest czynnikiem wspomagajacym trawienie pokarmu.Jezeli w 50 g soku znajduje sie 0.02g HCI,to ile (w przyblizeniu )wynosi stezenie procentowe kwasu w naszych zoladkach?


Dane:
mr= 50g
ms= 0,02g

Szukane:
Cp=?

Rozwiązanie:
Cp= ms/mr *100%
Cp= 0,02g/ 50g* 100%
Cp= 0,0004 * 100%
Cp= 0,04%