Odpowiedzi

2009-11-15T10:28:51+01:00
Można to udowodnić na podstawie cechy "bok bok bok"

boki w pierwszym trójkącie są równe odpowiednim bokom w drugim trójkącie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T10:37:44+01:00
Niech bedzie dany rownoleglobok ABCD
wiemy, ze |AB| = |CD| oraz |AD|=|BC|
miara kata ABC jest rowna miarze kata ADC
tak wiec po przeciagnieciu przez figure przekatnej AC powstana nam 2 trojkaty.
Korzystajac z twierdzenia, ze trojkaty sa przystajace gdy dlugosci 2 bokow i kat zawarty miedzy nimi jest taki sam, zauwazam, ze:
|AD|=|BC| i |DC|= |AB| a wiec mamy 2 takiej samej dlugosci ramiona, oraz zauwazam, ze kat ADC = kat ABC , wiec kat miedzy nimi jest ten sam, zatem ΔADC≡ΔABC

duzo latwiej to narysowac. ja zrobilem rownloleglobok i podpisaelm go tak :

.... D_________C
..../............/
A/________/B

. przerysuj i zobacz ze wszystko sie zgadza.
bez kropek oczywiscie tylko nie mozna tutaj inaczej ;)