Na podstawie podanych wartości podanych na schematach oblicz długość geograficzną południków:
i jest tak:
30⁰----godzina 10⁰⁰
B------ c (niewiadomo która)
0⁰-----godzina 12⁰⁰
15⁰------godzina d

chodzi mi tylko o to na której długości geograficznej leży punkt B.. na 15⁰ tylko jak to obliczyć?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:28:32+01:00
15stopni = 1h

głownie chodzi o ruch obrotowy ziemi.

30⁰ W----godzina 10⁰⁰
B------ c (niewiadomo która) 15W 11.00- bo jest o 15 stopni bliżej na wschód czyli o godzinę później
0⁰-----godzina 12⁰⁰
15⁰------godzina d - godzina 13.00 jelsi to jest 15st E
10 4 10
2009-11-17T21:10:00+01:00
30⁰----godzina 10⁰⁰
15⁰ - godz 11
0⁰ - godz 12
15⁰ - godz 13

tu chodzi o to ze poludniki sa co 15⁰ i czas strefowy, ktory jest zmienny o godzine co 15 ⁰
11 4 11