Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:24:34+01:00
Dane:
t = 10s
m = 300kg
v=54km/h=15m/s

Szukane:
F=?

F=m*a
a=v/t
a=15m/s:10s
a=1,5m/s2
F=300kg*1,5m/s2
F=450kg*m/s2=450N

Odp:Wartość tej siły wynosi 450N
6 5 6
2009-11-15T13:39:26+01:00
Aby rozwiązać to zadanie należy skorzystać z podstawowych zasad dynamiki.
Dane:
t=10s
m=300kg
v=54 km/h=15 m/s

Szukane:
F=?

Rozwiązanie:
F=m*a [N] (siła jest równa iloczynowi masy i przyspieszenia)
a=v/t [m/s^2]
F=300*15/10
F=450 N

Odp: Wartość siły wynosi 450N
4 4 4