Odpowiedzi

2009-11-15T11:09:26+01:00
217-105%
x-100%
(metoda na krzyż)
x=21700/105
x=206,66zł- tyle kosztował przed podwyżka

b)
450-90%
x-100%
x=45000/90
x=500- tyle kosztowała przed obniżką
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:10:18+01:00
A)
x--100%
21--105%

x=21*100/105
x=20

b)
x----100%
450--90%

x=450*100/90
x=500
2009-11-15T11:11:11+01:00
Zad.1
21 zl- cena proszku po podwyzce
21 zl - 5% z 21 zl= 21 zl- 1,05 zl= 19,95 zl- cena proszku przed podwyzka
zad.2
450 zl- cena po obnizce
450 zl + 10% z 450 zl= 450 zl+ 45 zl= 495 zl- cena kurtki przed obnizka