1. Napisz jakie konsekwencje może mieć niedobór któregoś ze składników: krwinek czerwonych, białych i płytek krwi.

2.W jaki sposób możesz uchronić się przed zarażeniem się wirusem grypy?

3. Czy któraś z chorób: anemia, białaczka i hemofilia zależy od sposobu odżywiania się ? Jeżeli tak, to jak powinien wyglądać jadłospis, który uchroni cię przed zachorowaniem?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:20:38+01:00
Niedobór krwinek czerwonych prowadzi do rozległych chorób np. anemii, białych to znaczy ze jestes przemęczony i masz obniżona odporność a płytek krwi to moga wystąpic krwawienia.

grypy mozna unikąc przestrzegając podstawowych zasad higieny ;]
oraz przyjmujac witaminy uodporniające.

anemia tak poniewaz jest to nie odzywianie sie jadlospis powinien byc bogaty w weglowodany i bialka
6 4 6
2009-11-15T15:29:36+01:00
2. przed zarażeniem wirusem grypy możemy sie uchronić następująco:
myć często ręce,
nie przebywanie w otoczeniu osób chorych,
szczepienie przeciw grypie,
unikanie gwałtownych zmian temperatur(np. przechodzenie z zimnego do ciepłego pomieszczenia i na odwrót),
unikanie tłocznych miejsc,
2 3 2