Zadanie nie jest trudne prosze o pomoc:))Potrzebne na już

Przyporządkuj rodzajom i gatunkom literackim odpowiednie definicje:
Epos
Epika
Pieśń
Tren
Dramat
Fraszka
Liryka

A oto definicje
a)najstarszy typ utworu poetyckiego,w starożytności i średniowieczu wykonywany przy akompaniamencie muzyki
b)Obejmuje utwory pisane prozą,rzadziej wierszowane.Podstawową formą wypowiedzi jest tu narracja.
c)Najstarszy gatunek epicki.Utw.ór najczęsciej wierszowany,ukazujący dzieje legendarnych lub historycznych bohaterów na tle ważnych wydarzeń.
d)Należa do niej utwory,których tematem są przedewszystkim wewnętrzne przeżycia i przekonania podmiotu lirycznego.Teksty te najczęściej pisane są wierszem
e)Utwory o charakterze żałobnym,poświecone osobie zmarłej.
f)Zalicz się do niego utwory,w których główną formą wypowiedzi jest dialog.Świat przedstawiony koncentruje się wokół wyraźnie widocznej akcji,budowanej przez konflikt,w którym uczestniczą bohaterowie.
g)Krótki,wierszowany utwór,najczęściej żartobliwy i zawierający przewrotna pueente.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T11:16:11+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Fraszka - g
tren - e
epika - b
epos - c
pieśń - a
liryka - d
dramat - f
11 3 11
2009-11-15T11:33:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Epos-c
Epika-d
Pieśń-a
Tren-e
Dramat-f
Fraszka-b
Liryka-g
6 3 6