Zad. 5 / 21 Biologia klasa 1 gimnazjum - puls życia . Rozwiąż logogryf i wyjaśnij znaczenie otrzymanego hasła .

1. Proces wytwarzania związków organicznych z udziałem energii słonecznej .
2. Gaz ten stanowi 21% składu powietrza wdychanego .
3. Organella , w której zachodzi proces fotosyntezy .
4. Zachodzi w nim oddychanie wewnątrzkomórkowe .
5. Podział organizmu macierzystego na kilka części .
6. Jest uwalniana z pożywienia podczas oddychania .
7. Jest niezbędne do zajścia fotosyntezy .
8. Narządy , w których powstają komórki rozrodcze .
9. Sposób rozmnażania bezpłciowego występujący w drożdży i stułbi .
10. Zmiany zachodzące w ciągu życia osobnika .
11. Cukier powstający w procesie fotosyntezy .

Hasło: .................................................... to .......................................................................... .

Pomóżcie plis muszę mieć to najpóźniej na 15.11.09r. do godz. 18:00 ; ))

2

Odpowiedzi

2009-11-15T11:15:39+01:00
1.fotosynteza
2.tlen
3.chloroplast
4.mitochondrium
5.fragmentacja
6.energia
7.światło
8.Gonady
9.pączkowanie
10.rozwój
11.glukoza
Hasło: Fermentacja to oddychanie beztlenowe, które polega na beztlenowym rozkładzie cukrów
55 4 55
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:18:52+01:00
1. fotosynteza
2. tlen
3. chloroplast
4. mitochondrium
5. fragmentacja
6. energia
7. światło
8. gonady
9. pączkowanie
10. rozwój
11. glukoza

hasło : fermentacja, to oddychanie beztlenowe.
69 4 69