Na olimpiadach w XIX i XX wieku 25 razy odbywały sie konkursy skoku o tyczce. Amerykanie wygrali 18 razy.
Dwa razy mistrzami byli Polacy.

a) jaki procent złotych medali olimpijskich w skoku o tyczce zdobyli polacy?
b) Jaki procent mistrzów olimpijskich w skoku o tyczce spoza Stanów Zjednoczonych stanowili Polacy.?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T11:37:31+01:00
25 - liczba konkursów skoku o tyczce
18 - zwycięstwa Amerykanów
2 - zwycięstwa Polaków
25-(18+2)=5
5 - zwycięstwa innych krajów

a)
100%-25
x% - 2
x=(100*2):25=8%

tak chyba będzie xd

b - nie wiem


2009-11-15T13:13:10+01:00
A)100%-25
x%-2
x%=2*100%/25
x=8%
b)25-18=7mistrzowie spoza USA
100%-7
x%-2

x%=2*100%/7
x=ok28,6%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:22:56+01:00
A.
25- 100%
2- x
x=2*100%/25= 8%

b.
25-18=7

7- 100%
2- x
x=2*100/7= 28.57142857%