Odpowiedzi

2009-11-15T11:25:53+01:00
I b - 30 uczniów
Ia 30-20%*30=30-0,2*30=30-6=24
Ic 30-10%*30=30-0,1*30=30-3=27
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:37:43+01:00
30-klasa Ib

klasa Ia:
100%-30
20%-x
x=20*30/100
x=600/100
x=6
30-6=24

klasa Ic
100%-30
10%-x
x=10*30/100
x=300/100
x=3
30-3=27

odp. w klasie 1a jest 24 uczniów, w klasie 1b 30, a w klasie 1c 27 uczniów.
1 5 1
2009-11-15T11:40:31+01:00
1b-30 uczniów-o 20% więcej niż 1a=120%1a
1a-120%=30
4%=1
100%=25 uczniów
1c-o 10% mniej niż w 1b
90%1b
90/100*30=27 uczniów
1 4 1