Zad. 4 / 21 Biologia klasa 1 gimnazjum - puls życia . Uzupełnij diagramy , a następnie napisz , które z poniższych procesów zachodzą u motyla . Wybór uzasadnij .

A. glukoza + ........ --> ......... + woda ........ + ..........
B. ........ --> larwa --> .........
C. ........ + woda --światło--> ........ + tlen

..........................................................................................................................................................................................................................................

Pomóżcie plis muszę mieć to najpóźniej na 15.11.09r. do godz. 18:00 ; ))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:29:38+01:00
A. glukoza + tlen ---> dwutlenek węgla + woda + energia
B. kokon / jajo ----> larwa ---> motyl
C. dwutlenek węgla + woda ----> ( na górze strzałki światło ) glukoza + tlen
U motyla zachodzi proces "B", gdyż ma on rozwój złożony charakterystyczny dla większości owadów.
9 5 9
2009-11-15T11:30:12+01:00
A. glukoza+tlen--> dwutlenek węgla +woda+energia
B. jajo-->larwa---> motyl
C. Co2+woda------> glukoza+tlen

U motyla zachodzi proces B bo to proces jego rozwoju.
2 3 2
2009-11-15T11:30:44+01:00
Glukoza+tlen-->dwutlenek węgla+woda+energia
jajo-->larwa-->poczwarka
dwutlenek węgla+woda+świtło,,,,,,chrorofil-->glukoza-->tlen


u motyla zachodzą a i c
2 1 2