Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:41:34+01:00
Masa roztworu:200g
Masa soli:

200g- 100%
x-35%

x= 200*35:100= 70g

Masa wody: 200-70 =130g

Masa wody po odparowaniu:

70g-40%
x-100%

x=70*100:40=175g

175-70=105g

Masa wody odparowanej: 130-105=25g

Odp.Należy odparować 25g wody.
2009-11-15T11:47:08+01:00
Robisz to na kubełki:

x g 200g 200 + x
+ =
0% 35% 40%

m1*Cp1+m2*Cp2=m3+Cp3
x*0+200*35=40*(200+x)
7000=8000+40x
-40x=8000-7000
-40x=1000
x=25

Odp: Potrzeba 25 g wody.

minus zanika, bo nie moze tu wyjsc wynik na minusie:P
2009-11-15T12:32:06+01:00
Masa roztworu: 200g
Masa soli: x
200g-----100%
xg--------35%
x= 200*35/100= 70g
Masa wody: 200-70 =130g
Po odparowaniu:
70g------40%
xg-------100%
x= 70*100/40=175g
175-70=105g
Wody odparowana: 130g-105g=25g
ODP. 25g wody