Równania reakcji chemicznych. W jaki sposób je napisać i (że tak się wyrażę)"rozbić"? Wiem, że dzieli się to na substraty i produkty ale skąd mam wiedzieć, które to substraty, a które produkty?
np. Co mam dodać jeśli mam napisane coś takiego:

.....+.....→H₂S .

W jaki sposób mam to rozwiązać? Proszę o odpowiedź z wyjaśnieniem. ;]

Z góry ogromne dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:39:18+01:00
Substraty są zapisywane z lewej strony strzałki. One wchodzą w reakcję chemiczną i dają produkty (zapisane po prawej stronie strzałki).

.....+.....→H₂S - to jest reakcja syntezy (łączenia), w wyniku której powstaje siarkowodór.

Aby powstał siarkowodór (H2S) czyli produkt, musimy użyć odpowiednich substratów. Będą to: wodór i siarka. Zapisujemy to w formie reakcji:

H2 + S → H2S

Pozdro))

2009-11-15T11:40:06+01:00
Substaraty sa to substancje wziete do reakcji i ulegajace przemianie chemicznej
produkty sa to substancje powstajace w wyniku reakcji chemicznej
H₂ + s → H₂S
w tych roznaniach obowiazuje tzn zasada na krzyz
czyli ze jezeli H jest jedno wartosciowe a S jest 2 wartosciowe powstaje H₂S
2009-11-15T11:42:41+01:00
H2 + S = H2S
______ ______
pierwiastki zw. chemiczny
substraty produkty

Bo substratami nazywamy substancje użyte do reakcji chemicznej ( przed przemianą ), a produktami substancje, które powstały w wyniku tej reakcji chemicznej.

Jeśli chcesz utworzyć siarkowodór, musisz dobrać odpowiednie w tym przypadku substraty, czyli siarkę i wodór.