1. Kąt środkowy α=45* ( * - stopni ), a promień koła r=7 cm. Oblicz pole wycinka kołowego wyznaczonego w tym kole przez dany kąt środkowy i długość łuku, na którym oparty jest ten kąt.

2. Jak ktoś ma książkę Matematyka 2001 wyd. WSIP (stary podręcznik)to zadanie 31 str. 81 (podpunkt c,d) Tylko wyliczyć pole! :)

3. Narysuj trójkąt prostokątny, opisz na nim okrąg. Wpisz w niego okrąg. ( jak znajdziecie np. na google jak to narysować, to podajcie link)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:41:13+01:00
1. L=Obw* α/360*
α= 45*
Obw= 2πr
r=7
Obw=2π7
Obw=14π

L= 14π* 45*/360*
L= 630*/360*
L= 1,75π
2. nie mam książki
3. http://images39.fotosik.pl/127/b9411b7f174c594c.png
2009-11-15T11:55:53+01:00

1)P=(πr²α):360°
P=(π49*45°):360°=49/8π


Ł=(πrα):180°
Ł=(π7*45°):180°=7/4π

3.
Narysuj trójkąt prostokątny np. 3cm,4cm,5cm
R-promień okręgu opisanego
R=c/2=5/2
r-promieńokręgu wpisanego
r=(a+b-c):2
r=(3+4-5):2=1
lub 6cm,8cm,10cm

R-promień okręgu opisanego
R=c/2=10/2=5
r-promieńokręgu wpisanego
r=(a+b-c):2
r=(6+8-10):2=2