Odpowiedzi

2009-11-15T11:44:19+01:00
V1= a*b*c
Dokonujemy zmian i otrzymujemy:
długość : 2,5a
szerokość: b/2
wysokość: 80%*c=0,8c

V2=2,5a*b/2*0,8c=a*b*c

Czyli: objętość prostopadłościanu się nie zmieni.
2009-11-15T11:46:26+01:00
V=abh
a-długość podstawy
b-szerokosć podstawy
h-wysokość podstawy

V=2,5a * 0,5b * 0.8h |:2.5
V/2,5 = a* 0.5 b *0,8h |*2
2V/2,5=2a*b*0,8h |*1,25
2,5V/2,5 = 2a*1,25b * h
V= 2a*1,25b*h
V=2,5abh |:2,5
V/2,5=abh

Objętość zmniejszy się 2,5 raza.

Pozdrawiam. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:50:31+01:00
Jak zmieni się objętość prostopadłościanu , gdy długość podstawy zwiększymy 2,5 raza , szerokość zmniejszymy 2 razy , a wysokość zmniejszymy o 20%?

V=Pp*H
X-długość
Y-szerokość
H-wysokość

V=X*Y*H

Po zmianie mamy
2,5X-długość
1/2Y-szerokość
80/100H=4/5H-wysokość

V=2,5X*1/2Y*4/5H
V=X*Y*H

Objętość prostopadłościanu się nie zmieni.

Powodzenia :)