1.Sanki o masie 5kg poruszały się z przyspieszeniem 1m/ s². oblicz wartości siły działającej na te sanki

2. Klocek o masie 0,5kg zsuwający się z równi pochyłej zwiększył prędkości o 8m/s² w ciągu 4 s. Oblicz wartości siły działającej na ten klocek.

PROSZĘ ŻEBY BYŁO DANE SZUKANE I ROZWIĄZANIE ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-15T11:43:45+01:00
1.
Dane:
m=5kg
a=1m/s²
Szukane:
F=?

a=F/m |*m
F=a*m
F=1m/s² * 5kg = 5N

2. Chyba jest trochę źle określone, gdyż prędkość jest wyrażana w m/s, a tam jest napisane, że zwiększa się o m/s²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:45:18+01:00
1.Sanki o masie 5kg poruszały się z przyspieszeniem 1m/ s². oblicz wartości siły działającej na te sanki
Dane
m=5 kg
a= 1 m/s²

Szukane
F=?

F=m*a
F=5*1=5N
[F}=kg*m/s²=N

2. Klocek o masie 0,5kg zsuwający się z równi pochyłej zwiększył prędkości o 8m/s² w ciągu 4 s. Oblicz wartości siły działającej na ten klocek.

Dane
m=0,5 kg
v= 8 m/s
t=4s

Szukane
F=?
V=a*t
a=V/t
a=(8 m/s)/4s=2 m/s²

F=a*m
F=2*0,5= 1N
1 5 1