Odpowiedzi

2009-11-15T11:58:39+01:00
Jeden chłopiec zapomniał odrobić pracy domowej ( liczebik główny)
Chyba setny raz ci powtarzam, że nie! (liczebnik porządkowy)
Należy dodać półtora szklanki mleka( liczebnik ułamkowy)
troje dzieci zagubiło się w lesie (liczebnik zbiorowy)
Poproszę podwójny cake z pianką( liczebnik mnożny)
Niewiele razy byłam w kościele (liczebnik nieokreslony)
To jest dwojaki pomysł. (liczebnik wieloraki)
Trzyjroć razy powtarzałam zadanie( liczebnik wielokrotny)
Dodać pół łyżki soli ( liczebnik ułamkowy)
Dwoje dzieci nie chce iść do szkoły( liczebnk zbiorowy)
7 4 7
2009-11-15T12:00:54+01:00
Lubię lody w trzech smakach. (trzech- główny)
Rok przestępny liczy trzysta sześćdziesiąt sześć dni. (trzysta szesćdziesiąt sześć- główny)
Maciek zajął pierwsze miejsce w wyścigu. (pierwsze- porządkowy)
Zjadłam pół ciasta czekoladowego. (pół- ułamkowy)
Dorosłe żyrafy osiagają wysokość sześciu metrów. (sześciu- główny)
To już trzynasty dzień miesiąca! (trzynasty- porządkowy)
Czy jest jeszcze osiem wolnych miejsc? (osiem- główne)
Pracuję nad tym od czterziestu lat. (cztersziestu- główne)
Spotkałam w Warszawie dwóch piłkarzy. (dwóch- zbiorowy)
Czterej chło0pcy uczą siędo sprawdzianu. (czterej- główny)
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:05:58+01:00
1.Ola zjadła dwa jabłka. - główny
2.Jacek był pierwszy na mecie. - porządkowy
3.Czworo uczniów nie przyszło do szkoły. - zbiorowy
4.W koszyku jest kilka śliwek. - nieokreślony
5.Pół klasy rozwiązało to zadanie. - ułamkowy
6.Przeczytałam trzy lektury. - główny
7.Dziesięcioro uczniów uciekło ze szkoły. - zbiorowy
8. Mam kilka zdjęć mojego psa. - nieokreślony
9.Druga oddałam test. - porządkowy
10.Poproszę ćwierć kilograma czereśni. - ułamkowy
5 4 5