Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T11:48:19+01:00
Czas na spoczynek, zimowy odpoczynek. Z naukowego punktu widzenia cały proces wygląda mniej więcej tak. Opadanie liści uwarunkowane jest zmianami zachodzącymi w miejscu przytwierdzenia ogonka liściowego do łodygi. U podstawy ogonka powstaje wtedy osłabiająca jego podstawę warstwa cienkościennych, luźno ułożonych komórek usytuowanych w poprzek. Warstwa ta nosi nazwę warstwy odcinającej. Komórki graniczące z łodygą korkowacieją i tworzą warstwę ochronną pozostającą na pędzie po opadnięciu liścia. Warstwa odcinająca odcina dopływ wody i składników pokarmowych do liścia i uniemożliwia odprowadzenie produktów przemiany materii. Po wytworzeniu się tej warstwy ogonek liściowy pozostaje przytwierdzony do pędu za pomocą epidermy i łamliwych wiązek przewodzących. Wiązki przewodzące są tak delikatne, tak łamliwe, że najmniejszy czasem podmuch wiatru powoduje opadnięcie liści.
4 4 4
2009-11-15T11:49:35+01:00
Ponieważ jest im zimno i opadaja nie trzymaja juz się tak dobrze jak w lecie.
4 3 4
2009-11-15T11:51:08+01:00
Drzewa tracą liście bo na zimę ich soki nie krążą , nie produkują w nerwach (żyłach) rośliny.
4 2 4