Odpowiedzi

2009-11-15T12:02:48+01:00
- rośliny zielone są jedynymi producentami materii organicznej, stanowiącej pokarm dla organizmów cudzożywnych(przede wszystkim ludzi i zwierząt)
- proces fotosyntezy dostarcza związków organicznych będących źródłem materii i energii dla wszystkich żywych organizmów. Do najważniejszych należą węglowodany i białka.
- poprzez proces wiązania dwutlenku węgla i uwalnianie tlenu możliwe jest zachowanie stabilnej sytuacji gazowej.
- warunkuje życie na Ziemi, dzięki czemu możliwa jest przemiana materii nieorganicznej w organiczną
- w procesie fotosyntezy rozkładana jest też woda z wydzieleniem tlenu. Bez fotosyntezy znaczna część tlenu byłaby uwolniona w wodzie
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:04:23+01:00
Rola fotosyntezy w przyrodzie i w życiu człowieka.
-reguluje ilośc dwutlenku węgla w powietrzu
-zapewnia dostateczną ilośc tlenu
-decyduje o wielkości produkcji związków organicznych
8 4 8