Odpowiedzi

2009-11-15T12:06:43+01:00
M1 = 60 kg
m2 = 20 kg
v1 = 240 m/min = 4 m/s
v2 = ?

Korzystamy z prawa zachowania pędu:
m1 * v1 = (m1 + m2) * v2

Po przeksztalceniu otrzymujemy:
v2 = m1 * v1/(m1 + m2)
v2 = 60 * 4/80
v2 = 3 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:14:13+01:00
To zbadanie należy rozwiązać stosując zasadę zachowania pędu. Która mówi, że całkowity pęd układu pozostaje stały.
Dane:
mc=60kg
vc=240 m/min=14,4 km/h
mt=20kg
vt=?

Rozwiązanie:
mc*vc=(mt+mc)*vt (pęd chłopca jest równy pędowi tratwy z
chłopcem)
mc*vc/(mt+mc)=vt >>/(mt+mc)
vt=60*14,4/(20+60)
vt=10,8 km/h

Odp: Prędkość tratwy z chłopcem wyniesie 10,8 km/h