Odpowiedzi

2009-11-15T12:07:53+01:00
Płciowość stanowi jeden ze sposobów ujawniania się osoby, jej porozumiewania się z innymi i wyrażania siebie. Fakt bycia mężczyzną i kobietą jest wpisany w naturę człowieka. Płciowość człowieka nie ma charakteru wyłącznie biologicznego. Płciowość określa mężczyznę i kobietę nie tylko w płaszczyźnie fizycznej i psychicznej, ale również duchowej.

Seksualność zaś jest wrodzoną, naturalną funkcją organizmu ludzkiego i jednym z zasadniczych czyników motywujących do podejmowania więzi i kontaktów interpersonalnych, mającym wymiar biologiczny, psychiczny, społeczno-kulturowy i hedonistyczny.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T16:36:35+01:00
To notatka jaką podał ksiądz, jest krótka ale mam nadzieję że ci się przyda
1Płciowość jest szerszym pojęciem niż seksualność
2 Seksualność oznacza współżycie seksualne, sposób okazywania uczuć oraz odpowiedni sposób bycia( kobieta- wrażliwość, mężczyzna- wojownik).
3 Płciowość oznacza naturę kobiety lub mężczyzny.
4 Konieczna jest wewnętrzna integracja ze swoją płcią.
1 5 1