Uzupełnij charakterystyke grzybów:
Drożdże - rodzaj organizmu,występowanie,tryb życia,rozmnażanie się,znaczenie w przyrodzie i gospodarce człowieka.
Pleśniak - rodzaj organizmu,występowanie,tryb życia,rozmnażanie się,znaczenie w przyrodzie i gospodarce człowieka.
Huba - rodzaj organizmu,występowanie,tryb życia,rozmnażanie się,znaczenie w przyrodzie i gospodarce człowieka.
Muchomor - rodzaj organizmu,występowanie,tryb życia,rozmnażanie się,znaczenie w przyrodzie i gospodarce człowieka.
Z góry dziekuje za rozwiązanie zadania ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:15:18+01:00
Drożdże - grzyby jednokomórkowe, rozmnażają sie przez pączkowanie, są stosowane w piekarnictwie do wyrobu ciast ale też do wyrobu piwa itd., żyją pojedynczo lub w koloniach , żyją na podłożach zawierających cukry proste.

pleśnie- grzyby wielokomórkowe, ich grzybnia rozwija się na różnych związkach organicznych , są stosowane do wyrobu antybiotyków np. penicyliny , rozmnażają sie wegeatywnie
- zarodniki
- podział strzępek

muchomor - grzyby wielokomórkowe zaliczane do grzybów trujących , rozmnażają sie przez zarodzniki, które znajdują sie w części owocnika
179 2 179
2009-11-15T13:25:57+01:00
Drożdże to grzyby jednokomórkowe, wykorzystywane są w browarnictwie, gorzelnictwie i piekarnictwie, rozmnażają sie poprzez pączkowanie, występuja na ciemnych owocach

Pleśniak to pospolity grzyb powodujacy plesnienie,rozkłada obumarłe szczatki roślinne i zwierzece, rozmnaża się przez zarodniki i fragmentację plechy, rozwija się na wilgotnym podłożu organicznym

Huba to grzyb z rodzaju żagiew, służyła do krzesania ognia, wystepuje głównie na drzewach iglastych, huba korzeni stanowi przede wszystkim zagrożenie zdrowego rozwoju drzewostanów sosnowych, grzyb pasożytniczy

Muchomor to grzyb trujacy, występują w lasach, dawniej muchomory stosowano do trucia much stąd nazwa mucho-mor, "skórka" kapelusza muchomora, ze względu na odurzające działanie niewielkich dawek, wykorzystywana jest jako narkotyk,
356 3 356