Rozprawka. Nie musicie mi pisać całej, ale potrzebuję jedynie dobrego początku i argumentów (najlepiej z książki, z życia, z innych książek..).

Temat: "Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu." - uzasadnij tę myśl Małego Księcia.

2

Odpowiedzi

2009-11-15T12:20:01+01:00
Kazdy z nas chcialby miec przyjaciela. ludzie sa rozni. ale nie powinnismy ich oceniac po wygladzie zewnetrznym.ludzie w XXI wieku nie zwracaja uwagi na to co mamy w srodku tylko na wyglad zewnetrzny.
jest przysłowie kteore brzme "nie szata zdobi człowieka", i rozumiec przez to powinnismy ze nie jest wazne jak sie ubieramy itd. chodzi o to zeby by spojrzec na człowieka poprzez serce a nie przez pierwsze wrazenie wzrokowe.
"Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu." -z ksiazki pt "mały ksiaze" wynika ze ludzie zwracaja uwage tylko na dobra materialne, "gdy opowiemy im o nowym przujacielu, nigdy nie zapytaja o rzeczy najwazniejsze." jednak dzieci oceniaja ludzi poprzez serce.
(jeszcze moze byc o kopciuszku, „Nie wszystko złoto co się świeci” ,„Miej serce i patrzaj sercem”) i jeszczemoze sam/a cos wymyslisz ;)
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:27:20+01:00
Żyjemy w dobie XXI wieku - w dobie materializmu. Ludzie kieruja sie zaspokajaniem wlasnych potrzeb - zmierzaja w kierunku hedonistycznego trybu zycia. Trudno znalezc bezinteresownych przyjaciol, dla tego na rynku wzrasta zapotrzebowanie na psyhologow. Ludzie powinni wiedziec, iz dobrze widzi sie tylko sercem. Najwazniejsze jest niewidoczne dla oczu, czesto niestety o tym zapominamy. Warto wtedy zasiegnac lektur.

1 argument :
w ksiazce A.S.E pt. "maly ksiaze" doszukujemy sie cech glownego bohatera takich jak : bezinteresownosc, prawdziwa przyjazn, niezwazanie na dobra materialne, kierowanie sie sercem. Tytulowy bohater jest dzieckiem, a mimo to potrafi podejmowac trafne decyzje, kocha swoja roze, mimo, iz na Ziemi spotyka setki innych. Potrafi cieszyc sie z malych rzeczy, chce niesc pomoc innym. To niewatpliwie przyklad potwierdzajacy glowna teze.

2 argument (z zycia ) :

wiele ludzi zawiera zwiazki malzenskie nie zwazajac na milosc, lecz na dobra materialne. To bardzo powszechne zjawisko.

3 argument (z zycia) :

czesto oceniamy ludzi po wygladzie, ich posiadlosciach materialnych. Jest to bledne, poniewaz warto szukac w ludziach ich wartosci duchowych - dobrze widzi sie tylko sercem.

Wszystkie powyzsze argumenty wymagaja rozwiniecia (prosilas jedynie o dobry poczatek i argumenty - ktore troche Ci przyblizylam). praca oczywiscie mojego autorstwa - nie spotkasz sie z niczym podobnym u kogokolwiek innego ;)
29 4 29