Odpowiedzi

2009-11-15T12:19:33+01:00
Pisz sobie na kartce kilka razy to słówko ;P
Ja np duzo zapamiętajue robiąc sobie ściagi;p
2009-11-15T12:20:37+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:24:13+01:00
"u"
w zakonczeniach rzeczowników :
-unek , -ura , itp. , np.

czasowników :
-uj , -uje , -ujący
maluj , rysuje , pracujący

prawie zawsze na początku wyrazów np.
uparty , uznać

zawsze na końcu wyrazów np.
domu , miastu

"ó"
gdy sie wymienia na o , e , a np.
siódmy - siedem
skrócić - skracać

w zakończeniach
-ów , -ówka , -ówna
wyjątki:
skuwka , wsuwka , zasuwka

na początku następujących wyrazów :
ósemka , ósmy , ów , ówczesny , ówdzie