Odpowiedzi

2009-11-15T12:21:35+01:00
Grekom zawdzięczamy stworzenie teatru, igrzysk olimpijskich
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:27:08+01:00
Grecy byli bardzo inteligentnym narodem. Przecież to właśnie oni nazywani są dziś ojcami matematyki, historii czy filozofii. Duży wkład mieli Grecy w rozwój literatury, głównie dzięki Homerowi. Grecy jako pierwsi wymyślili demokrację. Dzięki nim mamy też teatry i olimpiady. Wprawdzie zmieniło się w nich wiele od czasów antycznych ale idea pozostała ta sama. Grekom zawdzięczamy bardzo wiele – powstanie rodzajów i gatunków literackich, główne myśli filozoficzne oraz klasyczne kanony piękna. Wątki i motywy pochodzące z antycznej kultury towarzyszą nam do dziś, mając nie tylko znaczenie historyczne, ale służąc także do prób wyjaśnienia zachowań współczesnych ludzi i motywów nimi kierujących; nie tracą więc swojej aktualności.


Pozdrawiam ;) mam nadzieje ze ci sie przyda .! ;x
5 3 5