Odpowiedzi

2009-11-15T13:07:39+01:00
4 str. 14
a. Mapa A
b. Mapa B
c. Mapa B
d.Mapa B, bo jest dokładniejsza
5 str. 15
a. Raczki, Cimochy, Krupie
b zachód i północ
c. 50 km
d. 45 km
e. krótsza
f. 1:1000000
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:27:46+01:00
Zad.4. str.14.
a) Mapa A,
b) Mapa B,
c) Mapa B,
D) Mapa B-ponieważ jest bardziej szczegółowa.

Zad.5. str.15.
a) Raczki, Cimochy, Krupie, Rynie,
b) na wschód,
na północ,
c) 5km+5km+7,5km+5km+12,5km+5km+5km=45km
Odp: Autobus pokona 45 kilometrów.
d) 5km+7,5km+5km+7,5km+7km+5km+5km=42km
Odp: Długość tej trasy wynosi 42 kilometry.
e) krótsza,
f) 1:500 000-2,8cm
1:250 000-1,4cm
Odp: Ta skala to 1:250 000.

Zad.1. str.16.
1) mały,
2) większych,
3) rozległe,
4) mniejszych.

Zad.2. str.16.
a) Mapa topograficzna,
b) Mapa przeglądowa,
c) Mapa tematyczna,
d) Mapa przeglądowa,
e) Mapa tematyczna.

Zad.4. str.17.
a) Grób Nieznanego żołnierza- B/C/4,
Katedra św. Jana- C/1,
Teatr Wielki- B/3,
Pałac Staszica- D/5,
b) J.Moliera-Senatorska-Plac Zamkowy,
c) 260*4=40m 1cm-40m
Odp: Rzeczywista odległość to 40m.
d) na północny zachód,
e) A/2.

Zad.4. str.21.
a) 882m n.p.m.
b) 500m n.p.m.
c) 882-500=382 metry.

Zad.5. str.21.
1) Wysokość.
2) Skala.
3) Ogólnogeograficzna.
4) Sygnatura.
5) Poziomica.
6) Legenda.
7) Generalizacja.
8) Siatka.
9) Topograficzna.
10) Hipsometryczna.
11) Plan.
Hasło: Kartografia jest to nauka o metodach sporządzania, powielania i o zastosowaniu map.

Plis daj mi naj... była bym happy... :)

1 5 1