Ułóż co najmniej sześć zdań, w których wykorzystasz podane związki liczebnika porządkowego z rzeczownikiem. Liczebniki zapisz cyframi, pamiętając o poprawnej interpunkcji.

Związki które trzeba wykorzystać:
godzina szósta, dziewiętnasty wiek, rok dwa tysiące dwudziesty siódmy, osiemdziesiąta druga strona, pierwsza klasa, dwudziestego czwartego listopada, rozdział sześćdziesiąty trzeci, piąte liceum, drugie miejsce, cztery i pół punktu, trzydziesta trzecie olimpiada, lata dziewięćdziesiąte.

Z góry dziękuję. ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:25:33+01:00
1. Moja siostra urodzila się 24 listopada.
2. podczas XXX||| olimpiady w biegu przełajowym moja klasa zdobyła 2 miejsce.
3. zadania z 82 strony są tak trudne, ze ich rozwiaznanie jest niemożliwe.
4. na tym ostatnim sprawdzianie z matematyki, zabrakło mi dosłownie 4, 5 puknktu do zdobycia oceny celującej.
5. Musiałam wracać szybko do domu, ponieważ wybiła godzina 6 na ratuszowym zegarze.
6. w naszej lekturze najbardziej podobał mi się rozdział 63, bo zawierał ciekawe historie miłosne.
7. W moim mieście za najlepsze uchodzi V Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika.
8. Na lekcjach historii do gustu przypadł mi bardzo wiek X|X.
10 3 10
2009-11-15T13:55:33+01:00
1. 24 listopada odbyła się 33 olimpiada, na której zdobyłam 2 miejsce.
2. Dzisiaj mój 1 dzień w 5 liceum, w Warszawie, więc wstałam o godzinie 6, aby się przygotować.
3. W latach 90 była zupełnie inna moda.
4. Jestem teraz za 82 stronie w książce pt: "Harry Potter i Insygnia Śmierci", a to jest rozdział 63.
5. Na sprawdzianie z matematyki zdobyłam zaledwie 4,5 punktu.
6. W roku 2027 mam zamiar wyjść za mąż.
7. W 1 klasie byłam wzorową uczennicą.
8. Na historii uczymy się o XIX wieku.
12 2 12