Za rozwiązanie jest 60 pkt . ; )
zadanie 1 .
marzena kupiła notesy 60-kartkowe , 32- kartkowe i 16- kartkowe . Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32 kartkowych , a najgrubszych - tyle ile 16 - kartkowych i 32- kartkowych razem . Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek . Ile notesw każdego rodzaju zakupia marzena ? Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąż je . ; - )

zadanie 2 .
na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci , razem 123 osoby . Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów , okazało się , że dzieci jest 3 razy więcej niż dorosłych . Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz , ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru .

zadanie 3 .
hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za lączną kwotę 13 500 zł . Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki . Zapisz wszystkie obliczenia .

zadanie 4 .
Podczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65 km . Drugiego dnia pokonali 2 razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, a trzeciego o 5 km więcej niż pierwszego dnia . Ile km przebyli każdego dnia ? Zapisz obliczenia.


Proszę o poprawne odpowiedzi .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:43:24+01:00
1. x+x+5 -ilość notesów 60-kar. 5+5+5=15
x -ilość notesów 32-kar. 5
x+5 - ilość notesów 16 kar. 5+5=10
60(x+x+5)+32x+16(x+5)=1220
120x+300+32x+16x+80=1220
168x=1220-300-80
168x=840 /:168
x=5

2.
{m-2=3(d-1)
{d+m=123

{m-2=3d-3
{d+m=123

{m-3d=-3+2 /*(-1)
{m+d=123

{-m+3d=1
{m+d=123
+------------
4d=124 /:4
d=31
m+31=123
m=123-31
{m=92
{d=31
3.
x-cena kurtki
x+180 -cena płaszcza

12(x+180)+15x=13500
12x+2160+15x=13500
27x=11340
x=420
4. x=- pierwszy dzień
2x+5+x+x=65
4x=65-5 /:4
x=15




2009-11-15T16:06:24+01:00
Zad 4
x-pierwszy dzien
x*2-drugi dzien
x+5km-trzeci dzien
65km-trzy dni lacznie

x+x*2+x+5=65 /:2
0,5x+0,5x+0,5x+2,5=32,5
1,5x=30
x=20