Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T12:56:01+01:00
Z początku droga szła bardzo ciężko, miejscami las był nadzwyczajnie gęsty, a liany i inne powojowate rośliny tak drogę tamowały, że trzeba było je nożem przecinać. Lecz z wolna las począł się przerzedzać i wydobyłem się na równinę obszerną, pokrytą trawą i gęstymi krzewami, w kępach rosnącymi. Jakieś osobliwe ziele zaścielało prawie całą dolinę. Łodygi pełzające, węzłowate, splątane, rozpościerając się, tamowały przejście tak, iż kilka razy zawadziwszy, o mało nie upadłem. Mnóstwo kwiatów szkarłatnych pokrywało łodygę.
48 2 48
2009-11-15T13:05:36+01:00
Wyspa, na której wylądował Robinson Cruzoe miała ukształtowanie górzyste. Była niewielka i bogata we florę i faunę, Można było na niej spotkać papugi, kozy, małpy, i inne tamtejsze zwierzęta. Rośliny, dzięki którym Robinson przeżył, to między innymi kukurydze, kokosy, banany i winogrona. Dla rozbitka bardzo ważne były groty i jaskinie, które znajdowały się na wyspie, bo to dzięki nim miała dach nad głową.
54 4 54