Odpowiedzi

2009-11-15T13:04:22+01:00
24-liczba uczniów w 1a
24+25%*24=30 - liczba uczniów w 1b (liczymy procent z liczby (ilu uczniów jest więcej) po czym dodajemy go do liczby uczniów z 1a)
Teraz to pytanie..
30 minus ile procent ma wyjść 24
30-24=6
musimy policzyć ile procent z 30 wynosi liczba 6
6/30 *100%= 20%

Pozdrawiam

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:04:30+01:00
24 uczniów --> 100%
x uczniów --> 125%
x=(125*24)/100 = 3000/100 = 30 uczniów --> klasa B
30 uczniów --> 100%
24 uczniów --> x
x=(24*100)/30 = 2400/30 = 80 %
100% - 80% = 20%
Odpowiedź : W klasie a jest o 20% mniej uczniów niż w klasie b
2009-11-15T13:05:56+01:00
W klasie I a jest 24 uczniów, a w klasie I b o 25% więcej. O ile procent mniej uczniów jest w klasie I a niż w I B?


24*25%=24*25/100=6

24+6=30 w klasie B

30------100%
24-------x


x=24*100%:30=80%

O 20% procent mniej uczniów jest w klasie I a niż w I B