Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:17:39+01:00
X-cyfra setek
y-cyfra dziesiatek
z -cyfra jednosci

Liczba podzielna jest przez 5 wiec konczy sie cyfrą zero lub 5. Dodatkowo wimy ze jest nieparzysta więc z = 5. Liczba przyjmuje wiec postac xy5.

x+y = 9

100x + 10y + 5 = 100x + 10*5 + y + 18

100x + 10y -100x -y = 18 - 5 +50
9y = 63
y = 7

x = 9-7 =2

szykana liczba to 275
1 5 1
2009-11-15T13:27:06+01:00
X- setki
y- dziesiatki
z - jednosci

liczna szukana powiedzmy a:
- jest podzielna przez 5 ( wiec konczy sie na 5 bo 0 pozzniej nie pasuje do warunkow)

a∈N>100/2+k (parzyste odpadaja, wiec co 2 liczba gdzie k to liczba)
x+y = 9

100x + 10y + 5 = 100x + 10*5 +y+18

100x + 10y -100x -y = 18 - 5 +50
9y = 63
y = 7

x = 9-7 =2
1 5 1