Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T13:09:32+01:00
H2CO3 -> 2H+ + CO3(2)-
H2SO3 -> 2H+ + SO3(2)-
HNO3 -> H+ + NO3-
H3PO4 -> 3H+ + PO4(3)-
2009-11-15T13:10:13+01:00
H2CO3 -->(nad ---> H2O) 2H⁺ + CO₃²⁻
H2SO3 --->2H⁺ + SO₃²⁻
HNO3 --->H⁺ + NO3
H3PO4 ---> 3H⁺ + PO₄³₋
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:11:18+01:00
A wiec kwas weglowy
H₂CO₃ --> 2H⁺ + CO₃²⁻

siarkowy (IV)
H₂SO₃ --> 2H⁺ + SO₃²⁻

azotowy (V)
HNO₃ --> H⁺ + NO₃⁻

fosforowy (V)
H₃PO₄ --> 3H⁺ + PO₄³⁻

nad strzalkami H₂O dobrze by bylo napisac, a kwas weglowy tak dysocjuje teoretycznie, ale jest tak slaby ze praktycznie od razy rozpada sie na
H₂CO₃--> H₂0 + CO₂^
;]