Zadanie 1
oblicz masę względną (w unitach) i rzeczywistą (w gramach) cząsteczki wodorotlenku sodu


zadanie 2
korzystając z układu okresowego pierwiastków przedstaw zapisem A na górze Z na dole obok E atomy pierwiastków , które zawierają
a. 5 protonów i 6 neutronów
b. 17 protonów i 19 neutronów

Pomóżcie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2011-07-25T10:29:37+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

1)
masa zwględna: mNaOH=23u+1u+16u=40u
masa rzeczywista:
1u--------0,166*10^-23g
40u---------xg
x = 6,64*10^-23g

2)
a)
11
...B
5

b)
36
...Cl
17

2 5 2
2011-07-25T10:59:43+02:00

1.

NaOH - wodorotlenek sodu

masa względna (w unitach) : 23u + 16u + 1u  = 40u 

 

masa rzeczywista (w gramacgh):

1u ------ 0,166 *10^-23 g

40u -----     xg

------------------------------

x = 40u *10^-23 g/1u

x = 6,64 *10^-23 g

=================

2.

a)

Z = 5

A = 5+6 = 11

 

11 

.. B

 5 

 

b)

Z = 17

A = 17+19 = 36

 

36

..Cl

17

1 5 1