Koła samochodu mają srednice 80cm. Oblicz prędkość samochodu jeżeli koła wykonują jeden obrót w czasie 0,2s.

mam to tylko prosze aby ktoś mi sprawdził czy dobrze, a wiec mi wyszło:
Dane: Szukane: Wzór:
2r=80cm v=? v= 2IIr/T (II=pi)
r=40cm
T=0,2s
Rozwiązanie:
v=2II0,4m/0,2s=2×3,14×0,4m/0,2s=2,512m/0,2s=12,58m/s
wie ktoś czy dobrze?
z góry dzieki ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:33:10+01:00
Dane: Szukane: Wzór:
2r=80cm v=? v= 2πr/t
r=40cm=0,4 m
t=0,2s
Rozwiązanie:
v=2π0,4m/0,2s=2×3,14×0,4m/0,2s=2,512m/0,2s=12,56 m/s

blad byl tylko w obliczeniu na koncu, i jedynie w oznaczeniu czasu, ktory najczesciej oznaczamy mala litera
2009-11-15T13:36:49+01:00
Zadanie jest prawie dobrze, gdyż wynik powiniemn wynosić 12,56 m/s