Odpowiedzi

2009-11-15T13:28:24+01:00
Droga wynosi 40 km.
Samochód jedzie tam i z powrotem czyli 80 km.
40+40=80

W jedną stronę jechał z prędkością 40 km/h, więc 40 km przejechał w 1 godzinę.
W drugą stronę jechał z prędkością 60 km/h, a więc 40 km przejechał w 2/3 godziny, czyli w 40 min.
v=s/t i otrzymujemy, że t=s/v, a po podstawieniu: t=40/60=2/3 [h]).

Liczymy prędkość średnią na całej trasie:
s=2*40km
t=1h+2/3h=5/3h

Prędkość średnia, to cała droga jaką przebyło ciało w czasie, więc otrzymujemy po przekształceniu wzoru:

Vśr =s/t
Vśr =80/(5/3)=80*3/5=16*3=48 [km/h]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T13:29:16+01:00
S=40+40=80
t₁ = 40hm/h : 40km = 1h
t₂ = 60km/h : 40km = 40min
t = 1⅔h

Vśr =80km : 1⅔h = 48km/h